2 juli 2013

Mask, krok och flöte

Första inlägget på bloggen, spännande. Jag ska inte dra min livshistoria utan istället berätta lite om vad jag har planerat inför mitt kommande bloggskriveri. Ni är ju inte här för att få reda på vem jag är, utan vad jag kan erbjuda!

Mitt intresse för fiske har funnits länge och blir bara starkare för varje år. Även om det faller i glömska under vinterhalvårets mörka timmar så blomstrar det när fåglarna annonserar att våren är på intåg. Glömskan är något jag vill ändra på inför kommande vinter, och kanske kan bloggen hjälpa till med det? Isfiske är inte min melodi, men gäddfiske i Göta älv och Anten är något jag planerat innan motorn ska in på vinterförvaring.

Just nu är det mycket Vertikalfiske som gäller. Min största passion är egentligen mete, men det var ett tag sedan jag satt med mitt feederspö en fin sommarmorgon, eller väntade på att larmen skulle tjuta på ett av karpspöna. Största anledningen till att vertikalfisket har tagit över är p.g.a. ett båtköp vintern 2011. Det kommer en artikel om detta senare då det blev ett stort projekt att bygga om båten till mina behov. Men det är inte bara p.g.a. båten, vertikalfiske är ju så förbannat roligt. Inte konstigt att man blir fast då man för första gången sitter på helspän när jiggen närmar sig ett stort eko i frivattnet som kanske är en Gös i rekordstorlek.

Men det är inte bara vertikal inplanerat under året. Gäddmete när vattentemperaturen går ner. Laxfiske i Örekilsälven i sommar. Torsk, Makrill och Öring utanför Bovallstrand där flickvännen har stuga. Ruda i Örebro/Köping där brorsan bor. Jag har länge tänkt söka Abborre i Mjörn, och det blir en storsatsning så fort vertikalfebern lägger sig. Mete efter Sutare och Brax, och kanske en tur till Lidan för Färnafiske. Det finns så mycket fiske som jag vill ägna mig åt och förmodligen hinner jag inte med allt i år, men försöka kan man alltid. Och jag kommer förstås uppdatera bloggen med mina erfarenheter. Inte bara resultat, utan även nyttig information. Metoder, tekniker, hotspots, båtbygge, kartloggning, fototips, filmning med mera. Så håll er uppdaterade!

Nu ska jag avrunda på jobbet, sen blir det en kvällstur på Mjörn.

Skitfiske,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar