9 november 2014

Att fota sin fångst Del 3 - Redigera fotot

Som tredje del i min artikelserie "Att fota sin fångst" funderade jag på att skriva om olika redigeringstekniker, men jag ångrade mig. Efter att ha jobbat med redigering i sju år och haft det som hobby i några år innan dess så har jag fortfarande mycket kvar att lära. En artikel i min blogg om hur man redigerar skulle varken göra till eller från för er, och dessutom finns det redan oändligt med information på internet om bildredigering om ni har lust att lära er.

Däremot kan jag visa vad man kan göra om man har lärt sig att trolla lite i ett bra redigeringsprogram. Själv använder jag Photoshop när jag redigerar stillbilder och nedan visar jag en före- och efterbild, samt en bildserie som grovt demonstrera de olika redigeringsstegen. Klicka för att förstora bilderna och skifta sedan mellan de två för att se skillnaden tydligare. Tack Jörgen Larsson på Westin för bilden!

Original
Retuscherad
Retuschprocess

Ni lär er kanske inte så värst mycket på att se processen, men det kan vara kul att se vad man kan göra med sina fiskebilder. 

Skitfiske,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar