11 oktober 2013

Flötestrolling på schemat!

Jag vaknade upp lite krasslig i morse med jag hoppas att det ger med sig snabbt så att jag kan komma ut på sjön i helgen. Planen är flötestrolling efter gädda en av dagarna och vertikal den andra. Det ska bli riktigt fint höstväder, men tyvärr ska det blåsa en del. Jag siktar in flötestrollingen på den lugnaste morgonen och hoppas på ett par timmars gryningsfiske i stiltje.

Mina baitrunners är laddade med ny lina, frysen är full med mört och även ryssjorna ska ut för att kunna variera mellan dött och levande bete. Länge sen jag var så här taggad. Under den senaste månaden har gäddfisket runt om i landet varit riktigt bra, och den sjön jag planerat mitt pass i har verkligen levererat. Ett par över 12, en över 13 och en på hela 14.5kg. Det bådar gott! Jag hoppas att jag får hålla mig frisk.


Utöver det så har det stått vertikalfiske i pannan på mig den senaste veckan och efter ett fantastiskt erbjudande så har jag försökt skramla ihop pengar till ett nytt lod. Jag har även gjort en väldig massa research angående lod, givare och givarhållare. Har även startat en dialog med Z-bait och förhoppningsvis kan jag få en anpassad givarhållare för mina behov framöver. Spännande! Mer information kommer givetvis när prylarna är köpta och installerade.

Sen beställde jag en drös jiggar av Ismo för någon vecka sedan och blev glatt överraskad när jag fick hem dem. Riktigt fin kvalitet på gummit och jag gillar designen. De är lite smalare än de traditionella Fin-S och Westin, samt aningen mjukare. Jag tycker det fattas lite färger som jag håller som favoriter hos de andra märkena, men om man bortser från det så skulle jag nog enbart köpa Ismos jiggar i framtiden.


 Skitfiske,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar